Hva er dette nr 11 LØST av The Dude

Atles, senere Kjetils svært så suksessrike kunnskapskonkurranse finner du nå her!

Moderator: Kjetil

Hva er dette nr 11 LØST av The Dude

Postby atlecm » Fri Sep 15, 2006 5:57 pm

Hurra! Lenge leve Klausen!!

Image
Last edited by atlecm on Mon Jul 23, 2007 12:09 pm, edited 2 times in total.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby atlecm » Fri Sep 15, 2006 8:52 pm

Skal jeg begynne?

Hva spør du etter? Kjegle med sperrebånd? Bukk som holder oppe bjelke? Byggeplass?
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby pissboy » Fri Sep 15, 2006 9:57 pm

Det er støttestanga som står i oppgang 3 på Setermoen i gamle den game Sanitetskasserna.
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby Kjetil » Sat Sep 16, 2006 10:06 am

pissboy wrote:Det er støttestanga som står i oppgang 3 på Setermoen i gamle den game Sanitetskasserna.

:D tror ikke det.. mener jeg fjernet den etter en fuktig lørdags kveld på stripa.
User avatar
Kjetil
Veldig aktiv poster
 
Posts: 480
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:06 pm
Location: Kristiansand

Postby pissboy » Sat Sep 16, 2006 1:16 pm

HVis du gjorde mens du var på rep. øvelse så kan det hende, men ellers står den nok der fortsatt. Var iallefall der når jeg var inne. Sorry å måtte skuffe. :)
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby Elise » Mon Sep 18, 2006 11:59 am

Dette lukter "radioresepsjonen" og hvilken lyd er dette.

Et helt tydelig bilde av en nysgejrrig vandrende bjelke, som støtter seg mot bakken i det den kikker mot det avsperrede området, og lurer på hva som skjedde akkurat der, og hvorfor denne kjeglen har sett seg nødt til å sperre av et ellers åpent område.

:help

...har vel egentlig ingen ide, og jobber iherdig med å komme meg hjem fra jobb en trøtt mandag...... jepp...
Elise
Superposter
 
Posts: 555
Joined: Fri Feb 24, 2006 10:43 am
Location: Kristiansand

Postby The Dude » Sat Sep 23, 2006 10:50 am

det er er drager av merket Doka. Brukes til å støtte oppe dekkeforskalinger, Støtten under er justerbar slik at den kan monteres i forskjellige høyder og brukes til å rette opp dekket. (Den justeres med å sette inn en splint i de små hullene langs støtta som vi ser påbildet, i tilegg kan man vri på ett sett "ørehåndtak" for finjustering). I forgrunnen ser vi en sperrekjegle, litt usikker på leverandør der, og merkebånd, samme typen som vi bruker i røde kors for å merke søk med. I bakgrunnen ser vi en veggforskaling av kasetter, med finsk finèr. Den tette avstanden mellom strø tyder på at det er en forholdsvis kraftig, konstruksjon. Strekkfisk i stål kan og tyde på at vi ikke har med amatører å gjøre. Kan dette være veiarbeid? En undergang eller liknende? Det første stede jeg tenkter på da er arbeidet som pågår på Strai eller Kjøyta, men dette er rene spekulasjoner. Hva vil du frem til Klausen?
User avatar
The Dude
Veldig aktiv poster
 
Posts: 363
Joined: Sat Jan 28, 2006 2:53 pm
Location: Palmekysten

Postby agklausen » Tue Sep 26, 2006 6:49 pm

Jeg er mektig imponert, Dude. Tydelig at det er en fagmann vi har å gjøre med her. Trodde faktisk ikke noen ville komme med en så detaljert og utfyllende analyse av "objektet". Skjønner egentlig ikke hvordan du kan se så mye på det bildet...
Du har tenkt helt rett, men har feil location.
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby KnutK » Wed Sep 27, 2006 10:01 pm

Ikke for å kverulere, eller kanskje nettopp derfor... Er det en "hvor er dette" vi har med å gjøre? Objektene her er jo beskrevet av flere, vi vet med andre ord HVA det er.
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Postby Chimmy » Thu Sep 28, 2006 12:16 am

Kan se ut som om det er en kombinert Hva er dette?/Hvor er dette? ja

Kan det ha noe med dette boligprosjektet i Kuholmsveien ved Høivold Brygge å gjøre?
Chimmy
Aktiv poster
 
Posts: 129
Joined: Fri Jan 27, 2006 2:29 pm
Location: Omaha, NE

Postby agklausen » Fri Sep 29, 2006 8:55 am

Det er absolutt en "Hva er dette?". Ba the Dude om location fordi han kom med en sånn fantastisk utfyllende forklaring på hva dette er for no. Et slags tilleggspørsmål.
Mens de andre har beskrevet hvilke objekter de ser, har the Dude forklart hva de ulike gjør i sammenheng.
Jeg kan gi han rett med en gang, eller jeg kan be han bestemme seg for ett av alternativene sine. Location er krydder
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby Chimmy » Thu Oct 05, 2006 8:02 pm

The Dude wrote: I forgrunnen ser vi en sperrekjegle, litt usikker på leverandør der


Spørs om ikke det er en kjegle av typen Big Foot, 75cm/100cm.
Den norske leverandøren er Euroskilt A.S, men tenker denne er levert av Veiprodukter A.S som er Kristiansandsavdelingen av Euroskilt.
Chimmy
Aktiv poster
 
Posts: 129
Joined: Fri Jan 27, 2006 2:29 pm
Location: Omaha, NE

Postby atlecm » Thu Oct 05, 2006 8:53 pm

Kan vi ikke si at denne er löst snart?

Jeg har fått inn en god en som ligger og venter på meg, bare jeg får kommet meg hjem fra Finland.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby agklausen » Fri Oct 06, 2006 10:49 pm

Da sier vi at den er løst.
Vinneren er the Dude. Både for rett svar, og fantastisk ressonement for å komme fram til det.

Svaret var: Forskallingen til den nye undergangen på Rv 9 ved Hovden Høyfjellshotell.
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby The Dude » Sat Oct 07, 2006 1:26 pm

yess!!!... og chimmy; har du sett brosjyren fra euroskilt?.. Masse tøfft der!! Får den i posten av og til.
User avatar
The Dude
Veldig aktiv poster
 
Posts: 363
Joined: Sat Jan 28, 2006 2:53 pm
Location: Palmekysten

Next

Return to Hva er dette?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron