Kleskode

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Kleskode

Postby agklausen » Fri Feb 27, 2009 5:45 pm

Dette blir igrunn en frustrasjonstråd om kleskode og problemer rundt dette. Den kan handle om alle typer kleskodeproblemer, og historier rundt dette. Her er mitt første bidrag. Det blir sikkert flere...

Igår aften var jeg ute en tur på byen. Ikke veldig ute, men tok et par øl med en kamerat. Han skulle på jobb idag så han gikk hjem rundt kl 12. Jeg syntes kvelden fortsatt var ung og fant anledningen riktig for å surfe rundt og se etter kjentfolk. Harveys var første stopp. Der var det 2-for-1 og dertil fullt. Og heller ingen kjentfolk. Bare trangt. Så jeg surfet videre. Neste stoppested ble Havana der jeg kanskje var heldig at en bartender jeg kjenner var på jobb. Men det viste seg lettere sagt enn gjort. For da jeg kom der, elegant antrukket i sort dongeribukse, Felleskjøp T-skjorte og sort boblevest, ble jeg bryskt stoppet i døra. "Du kommer ikke inn her med Felleskjøp T-skjorte" sier vakta og prikker meg på skuldra. Jeg snur meg rundt og sier "HÆ??? Hva er galt med den??". På dette tidspunktet kan jeg ha gått opp i falsett for å virke enda mer overrasket. "Vi har en politikk mot uniformering her, så den går dessverre ikke her", sier vakta og smiler litt fårete. Jeg skjønner at slaget er tapt, og gidder ikke krangle noe, men må likevel vite hva som er feil med T-skjorta. "Den er kul, men du kan ikke gå med den her. Hadde du hatt en jakke som dekket den hadde vi jo ikke sagt noe, men nå så vi deg så...ja" sa vakta og smilte. Jeg lo litt oppgitt og fortalte om sist jeg var der og ble stoppet med feltbukse. Da virket han sjokkert, men tok seg i det og sa den nok heller ikke gikk. Men jeg slapp altså ikke inn selv om jeg gikk i en helt ordinær Felleskjøp T-skjorte og boblevest. Den var visst ikke helt i henhold den heller. Og dette på en plass der jeg er ganske sikker på at de slipper inn folk med T-skjorter hvor det står "I'm with Stupid --->" og "Fuck me, I'm famous". Tulleplass. Kan de ikke bare si at jeg ikke passer inn i de sitt sortiment, samme som den eminente klesbutikken Carlings sa det så fint en gang; "Du er nok litt større enn det segmentet vi sikter oss inn på".
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Kleskode

Postby sjefen » Fri Feb 27, 2009 7:59 pm

Uten å ha til hensikt å fornærme ForumPolizei her, men er det ikke slik at dørvakter generelt er litt "lavpannede"?
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

Re: Kleskode

Postby pissboy » Fri Feb 27, 2009 11:00 pm

Enkelte er nok litt "lavpannede". Men alle trenger jo ikke være det. Men jo mer hippt utested jo verre er de er vel en fin regel, med mindre man kjenner de. På det ene utestedet her oppe kommer man ikke inn hvis man har vært på temafest på et annet utested og fortsatt er utkledd. Da må man skifte først så kan man komme inn.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Re: Kleskode

Postby heidi » Sat Feb 28, 2009 1:11 pm

Hvite joggesko eller sneakers med adidaslogo og etc er no-go i Bergen. Mye av sånt her oppe faktisk...
Det ordner seg alltid for snille jenter!
heidi
Veldig aktiv poster
 
Posts: 486
Joined: Thu Jan 19, 2006 4:11 pm
Location: Kristiansand

Re: Kleskode

Postby KnutK » Sat Feb 28, 2009 2:59 pm

Hippt og kult er ofte teit.... En kompis og meg ble nektet inngang på et glossy sted i Oslo med begrunnelsen, "du er for feit, og du er for stygg".. vet ikke helt hvem av oss som var hva :-) Stedet er for øvrig konkurs for lengst, kanskje ikke så rart.
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus


Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron