Dataassistanse- vær så snill

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby Hilde » Tue Oct 28, 2008 1:49 am

Jeg trenger hjelp.
Har sittet og skrevet masse på et word dokument på pc en på sykehuset og selvfølgelig ikke lagret før den idiotiske pcen la seg ned for å oppdatere seg. det sto noe om at innstillinger var lagret, men betyr det at alt jeg har gjort er borte for alltid? Jeg har brukt søk etter filer og mapper og sånn, men jeg er jo egentlig helt dust på dataen. Hjelp meg
Hilde
Aktiv poster
 
Posts: 212
Joined: Sat Jan 28, 2006 1:13 am
Location: kristiansand

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby agklausen » Tue Oct 28, 2008 12:03 pm

Har en ubehagelig mistanke om at du må skrive alt på nytt. Dessverre er sykehussystemet laget sånn at det som ikke er lagret før oppdatering kl 02 forsvinner ut i cyberspace og forsvinner blant annet spam og krimskrams... Har brent meg på det samme sjøl. Og fant ingen verdens ting. Mener nemlig på at word på sshf ikke har en sånn hurtiglagringsfunksjon som lagrer ting og gir deg muligheten til å hente opp sikkerhetskopier som programmet har lagret.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby KnutK » Tue Oct 28, 2008 12:42 pm

Kommer an på om dette var i sensitiv some (lokalt) eller i ikke-sensitiv some (eksternt)...
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby Hilde » Fri Oct 31, 2008 12:30 pm

Det var i ikke sensitiv sone. Men men nå har jeg gått ut fra at alt er tapt, dynd trist leit... Men jeg har nå lært å lagre alt før kl 02
Hilde
Aktiv poster
 
Posts: 212
Joined: Sat Jan 28, 2006 1:13 am
Location: kristiansand

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby agklausen » Mon Dec 08, 2008 3:35 pm

Trenger hjelp. Når jeg skal skrive dette uten å måtte holde nede "fn"-tasten, ser det sånn ut: "Når 1eg s2a3 s2r5ve dette 4ten å 0åtte h63de nede "fn"/tasten, ser det sånn 4t, " Altså har tastaturet koblet litt feil. For når jeg holder "fn"-tasten inne funker alt som det skal. Men det er utrolig stress å måtte holde den inne hele tida. Noen som vet hvordan dette kan løses? Og har ikke MSKEY inne på maskina, fordi det ikke følger med.
Kan det ha noe med at jeg lastet ned SP3 igår?
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby mortuss » Mon Dec 08, 2008 3:53 pm

Kan du ikke ta av NumLk (Nummerlåsen)?
Den som intet våger, intet vinner! Den som intet vinner, burde brukt pengene på noe viktigere..
mortuss
Superduperposter
 
Posts: 752
Joined: Mon Feb 05, 2007 7:20 pm
Location: Hovden

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby KnutK » Mon Dec 08, 2008 10:08 pm

:p
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby agklausen » Mon Dec 08, 2008 11:17 pm

Nå trodde jeg først det bare var tull fra din side, Morten, for jeg trodde ikke jeg hadde en NumLk på lap-top'en. Men sannelig min hatt hadde jeg det gitt. Problem løst :D Godt når det bare er sånne enkle tulleting. Føler meg veldig smart nå :blush:
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby Elise » Tue Dec 09, 2008 7:45 am

Trodde faktisk det bare var en lett spydig kommentar, men jammen, jammen.. Godt at ikke alle rep. trenger å koste..
Elise
Superposter
 
Posts: 555
Joined: Fri Feb 24, 2006 10:43 am
Location: Kristiansand

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby agklausen » Sat Jan 17, 2009 6:46 pm

Denne er igrunn mest rettet til Knut, etter som han kjenner godt til hva saken gjelder.
Det trådløse nettet i Mandal er nede. Får ikke kontakt med routeren eller noe. Har forsøkt restart av både den og modem, uten videre effekt. What to do???
I tillegg er maskina på datarommet ute. Dvs det er noe virus-ræl på den eller noe. I alle fall fungerer den ikke som den skal...
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby KnutK » Mon Jan 19, 2009 7:08 pm

Sjefen (han på jobb, ikke han her på forumet) fikk all relevant info om konfigurasjon ect. i en mail når jeg satte opp aktuell maskin for ett par år siden. Skulle videresende denne til deg nå nettopp, men passordet mitt på SSHF er gått ut på dato.
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby KnutK » Mon Jan 19, 2009 7:09 pm

ReSTART eller reSET? Hvis dere har resatt router så er alt fucka opp...
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby KnutK » Mon Jan 19, 2009 7:20 pm

KnutK wrote:Sjefen (han på jobb, ikke han her på forumet) fikk all relevant info om konfigurasjon ect. i en mail når jeg satte opp aktuell maskin for ett par år siden. Skulle videresende denne til deg nå nettopp, men passordet mitt på SSHF er gått ut på dato.


...også fant jeg den i en backup, så den er sendt. Lykke til heheh (ironisk, småond latter)
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby KnutK » Tue Jan 20, 2009 9:19 am

For øvrig, når det gjelder dette eller andre dataproblemer, som jo denne tråden handler om. Her er en generell veileder for problemløsning, denne gjelder særlig innenfor dataverdenen...

http://www.youtube.com/watch?v=Z8PWR3u-owg
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Dataassistanse- vær så snill

Postby agklausen » Tue Jan 20, 2009 11:12 am

Den er restartet, ikke resatt. Jeg skal se om jeg får rota meg innpå der iløpet av vakta idag. Regner ikke med det vil bli en overvettes stor sukess, men det er jo verd forsøket. Truls fant ut at det var nett på linja, for han kobla bare rett i maskina og surfa som en helt. Gir tilbakemld om utfallet, evt.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Previous

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron