Extreme Skitour '09

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Re: Extreme Skitour '09

Postby atlecm » Mon Jul 21, 2008 8:57 pm

Kan vi ikke diskutere det her heller? Det er så mange som ikke er med på mailinglista Kjetil brukte.

Jeg har rett og slett ikke peiling på om jeg kan være med. Jeg vet jo ikke hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem.

mholla: Neida, jeg har ikke sagt opp :wink:

MEN jeg vet jo ikke hva som skjer allikavel. Får jeg fri etter 15 mnd fri?

Jeg må nesten vente litt før jeg kan si noe sikkert.


MEN jeg vil helst ikke til en barnevennlig by...og siden Martin og de skal trimme fregnene på harrykysten så slipper vi vel å ta hensyn til det? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Extreme Skitour '09

Postby Skade » Tue Jul 22, 2008 10:22 am

agklausen wrote:Enig der. Italia er spennende. God mat, jaffal. Og god vin. Og bra damer (visstnok). Og artig aksang på engelsken sin. Må vi gjøre som The Stig nå, og ta italiensk-kurs?


Enig, Italia er bra! Har nettop vore der; kom heim med 1 kg parmesan, 1/2 kg parmaskinke og gørrgod olivenolje!

Cervinia var fint, men kanskje litt kjedelig? Det er jo eit stort område, og anlegget heng sammen med Zermatt. Fin skikjøring, men litt kjedelig by (nå var riktignok me ikkje særlig ivrige på afterski...).

Alagna; kjempabra skikjøring. Liten by, og kanskje litt tungvint å kome til? Store fine område når pudder. Anbefaler guide for best uttelling. Heng saman med Gressoney og Champoluc, kanskje gøyare å evt bu ein av dei plassane, og reise over til Alagna visst god snø?

Claviere; gøy skikjøring (me døypte plassen for Mumidalen)! Heng saman med anlegget i Montgenevre. Har ikkje vore noko i byen, berre i fjellet. Liten og kjedelig by? Fordel; kan kjøre til La Grave visst det er pudder der! Atle; du var vel og med til Montgenevre/ Claviere? Nærme Sestriere. Hadde 1/2 dag på ski der, men såg ingenting pga tjukk skodde!

Courmayeur: Gjennom tunnellen frå Chamonix. Har ikkje vore der, men har høyrd mykje bra om plassen frå mange forskjellige.

Og dette er berre nokre plassar. Mykje å velge mellom........
Skade
Vårt lokale bidrag
 
Posts: 80
Joined: Fri Feb 02, 2007 2:00 pm
Location: Hovden

Re: Extreme Skitour '09

Postby atlecm » Tue Jul 22, 2008 10:54 am

Skade wrote:
Claviere; gøy skikjøring (me døypte plassen for Mumidalen)! Heng saman med anlegget i Montgenevre. Har ikkje vore noko i byen, berre i fjellet. Liten og kjedelig by? Fordel; kan kjøre til La Grave visst det er pudder der! Atle; du var vel og med til Montgenevre/ Claviere? Nærme Sestriere. Hadde 1/2 dag på ski der, men såg ingenting pga tjukk skodde!

Courmayeur: Gjennom tunnellen frå Chamonix. Har ikkje vore der, men har høyrd mykje bra om plassen frå mange forskjellige.


Jepp jeg var med til Montgenevre...det var vel der du brakk staven og jeg forelsket meg i et fjell? Montgenevre er vel i Frankrike og Claviere er i Italia.

Image
Image
Image
Image

Fjellet:
Image

Image

Reiser man hit så MÅ man til La Grave om det er pudder. Ingen tvil vått såo evvår.

La Grave:

Image
Image
Image
Image

Hele turen:
http://www.atlecm.com/Bilder/2007/2007.03.14%20La%20Grave/2007.03.14%20La%20Grave.htm
og
http://www.atlecm.com/Bilder/2007/2007.04.02%20La%20Grave%20Ingvild/20070314%20laGrave%20Ingvild.htm

Courmayeur har jeg også vært i. Vi var egentlig i Chamonix, men vi tok turen gjennom Mt. Blanc en dag. Flott sted, men vi var uheldige med været. Regn og tåke. Jeg har ikke bilder på nett fra denne turen...det var vel siste gang jeg brukte "Årets kamera 1991".
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Extreme Skitour '09

Postby Martin » Thu Jul 24, 2008 10:18 pm

atlecm wrote:Kan vi ikke diskutere det her heller? Det er så mange som ikke er med på mailinglista Kjetil brukte.

Jeg har rett og slett ikke peiling på om jeg kan være med. Jeg vet jo ikke hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem.

mholla: Neida, jeg har ikke sagt opp :wink:

MEN jeg vet jo ikke hva som skjer allikavel. Får jeg fri etter 15 mnd fri?

Jeg må nesten vente litt før jeg kan si noe sikkert.


MEN jeg vil helst ikke til en barnevennlig by...og siden Martin og de skal trimme fregnene på harrykysten så slipper vi vel å ta hensyn til det? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?



Ikke det at jeg har noe med det, men det er ikke alle som er på mailinglista som er her heller....

Og hvorfor har du et ønske om å ikke reise til en barnevennlig by, det er vel ikke det som er poenget, det bør vel være skiforholdene som teller mest ? barnevennlig eller ikke?
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Re: Extreme Skitour '09

Postby atlecm » Fri Jul 25, 2008 6:16 am

Det er bare Dag Thomas og Sindre som ikke er her.

Det jeg mente var at barnevennlig ikke måtte være hovedkriteriet for å velge skisted. OG du har vel like mye med det som oss andre, du er jo invitert. JEg vet jo ikke om jeg skal være med jeg heller.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Extreme Skitour '09

Postby Skade » Fri Jul 25, 2008 7:22 am

Om noen trenger ski til turen; jeg skal selge de jeg har på bildene! Kanongode ski altså! Dynastar Legend 8800, 178 cm.
Skade
Vårt lokale bidrag
 
Posts: 80
Joined: Fri Feb 02, 2007 2:00 pm
Location: Hovden

Re: Extreme Skitour '09

Postby atlecm » Fri Jul 25, 2008 7:39 am

Hvem - hva - hvor passer de til?
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Extreme Skitour '09

Postby Martin » Wed Jul 30, 2008 7:21 pm

Jeg skal ikke være med, men har lyst på nye ski allikevel, men er ganske sikker på at skiene er litt i minste lagett til meg. Hvis ikke noe drastisk har skjedd på Hovden, veier vel skade litt mindre enn undertegnede...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Re: Extreme Skitour '09

Postby atlecm » Wed Jul 30, 2008 8:29 pm

Les mer her: turforumet
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Extreme Skitour '09

Postby Martin » Thu Jul 31, 2008 4:19 am

Kan jeg ha dem? i tilfelle jeg skal være med på turen allikevel?
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Re: Extreme Skitour '09

Postby Skade » Thu Jul 31, 2008 7:00 am

Har ikkje turt å svare på Atle sine spørsmål om skia her, for eg tenkte forumpolitiet ville arrestere oss og seie at dette høyrer heime under "kjøp og salg". Men sidan det er han som no har tatt opp tråden...

Mange store guttar køyrer på desse skia. Det einaste er vel at nokre vel å ha dei litt lenger. Dei er mjuke og fine og følger terrenget, samtidig som dei er torsjonsstive og dermed stabile. Veldig bra i tung slush eller litt vanskelig føre; kjører berre rett gjennom! I forhold til monsterskia mange køyrer på for tida er dei ganske smale (88 mm på midten). Eg synest dei flyt i massevis i pudder, samtidig som du kan ha det gøy med dei i preparert bakke. Eg hugsar ikkje kor langt bindingane går (vekt), men er temmelig sikker på at det held i massevis! Det kan hende du i tilfelle må flytte litt på dei.

Du kan prøve skia til vinteren, og sjå kva du synest. Om eg får napp på nokon som vil kjøpe dei i sommar gir eg beskjed, så kan du vurdere då om du vil ha dei!

Ha det fortsatt fint i Alaska, og hels familien!
Skade
Vårt lokale bidrag
 
Posts: 80
Joined: Fri Feb 02, 2007 2:00 pm
Location: Hovden

Re: Extreme Skitour '09

Postby Martin » Thu Jul 31, 2008 7:40 am

Tenktre at siden jeg tok det med på tråden at jeg kanskje kunne være med på turen så tenkte jeg t det gikk greit, men vet godt at jeg grenser opp mot det ulovlige....'

Ikke vent med å selg dem hvis noen andre hvis de er interessert.
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Re: Extreme Skitour '09

Postby Dårris » Mon Sep 22, 2008 8:28 am

LØP Å KJØP!!! Skiferie for vinteren 2009 er bestilt og turen går til Cervinia i Italia. Det er bare å bli med for den som ønsker å lage dette til Extreme Skitour 2009. Vi (meg og min kjære nordlending) har booket oss plass med Alpereise den 24-31 januar. Cervinia er ikke så stort, så at alle bor på samme hotell tror jeg ikke er så viktig... For å gjøre det enkelt og greit er forslaget mitt at alle og enhver eventuelt bestiller og betaler for sin egen plass og at noen tar ansvar for samjkøring etterhvert (jeg påtar meg gjerne reiselederansvar i samarbeid med noen der hjemme). Det glade budskap er spredt blant venner og kjente i sør og nord. Hadde vært artig om vi ble en gjeng på tur:)
User avatar
Dårris
Aktiv poster
 
Posts: 193
Joined: Wed Jan 25, 2006 11:03 pm
Location: Longyearbyen

Re: Extreme Skitour '09

Postby KnutK » Mon Sep 22, 2008 10:26 am

Dårris; kontakt Kjetil, jeg tror han driver og organiserer noe....
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Extreme Skitour '09

Postby Kjetil » Thu Oct 23, 2008 12:05 am

Etter lengre tids fravær er jeg muligens tilbake på javelforum...

Skiferie 20 februar! Hvem er med?

Hvor skal vi? Cervinia er tittet på men blir fort endel dyrere en tidligere 9000+ så tror vi dropper det.

Det enkleste er Frankrike, val d`isere er foreslått og jeg kunne gjerne tenkt meg tilbake dit.

Eller Val Thorens? http://www.langley.eu/no/skireiser/fran ... l-thorens/
Høyt og flott!
ca 7500 alt inkl
"Dette er det høyest beliggende skistedet både i Europa og i de tre dalene.
Hva sier du til 200 heiser, 60 mil pist, seks isbreer og sju topper over
3 000 meter? Skifunksjonalismen er konsekvent gjennomført. Alt er bygd
for at det skal være lett å ta seg mellom heiser, bakker, restauranter og
hotell. Det er gangavstand til alt. Og krypeavstand hjem, for den som
vil praktisere det."



Østerike og Brixen im thale er foreslått, mulig å stå ski i Kitzbuhel: usikker på pris men sikkert noe dyrere en frankrike siden det ikke er charter...

"Slopes as far as the eye can see. The Brixen Valley with its two ski resorts, Kitzbühel and SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental, offers more than 450 km of perfectly groomed piste for all levels of difficulty. With the Kitzbühel Alps ski pass, you can use both these resorts as well as a further 3 ski areas in the "Kitzbüheler Alpen" region all with just the one pass."
OIIIIIO Jeep Jeep
User avatar
Kjetil
Veldig aktiv poster
 
Posts: 480
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:06 pm
Location: Kristiansand

PreviousNext

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests