Hove 2008

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Hove 2008

Postby pippi langstrømpe » Wed Apr 09, 2008 4:46 pm

Beviset er her: Hove har solgt over 14 000 billetter, Quarten har solgt litt over 4000.

For alle de som gleder seg over tallene er det bare å supplere med flere gledelige nyheter rundt den fantastiske festivalen som finner sted på ei vakker øy, slik festival skal være, og ikke midt i en by...
pippi langstrømpe
Begynner å komme seg
 
Posts: 55
Joined: Thu Feb 22, 2007 2:49 am

Re: Hove 2008

Postby atlecm » Wed Apr 09, 2008 4:51 pm

Flaks for deg at Der Forumpolizei er litt lite aktiv her for tiden, han er allergisk mot Høvle, og har makt her... :ninja:

Uansett så er Quart på ei øy OG ha festivalcamp på den samme øya iår. Slå den du. Arendølsmøkk.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Hove 2008

Postby agklausen » Fri Apr 11, 2008 9:23 pm

Hehe, det spiller jo ikke noen særlig rolle hvor festivalen er så lenge den ikke er i Arendal. Hvor står det at en festival skal være langt utenfor allfarvei? Og Odderøya er ikke midt i byen. Det er VED byen, som er noe helt annet. Strategisk plassering heter det. Det er sikkert mange lokale som har kjøpt masse billetter nettopp for å kunne si at Hove selger bedre en Quart. Og uansett må jeg si at jeg heller vil gå på Quart. Samme hvor mye verdens beste artister spiller der. Quart har sjel. Hove har gjørme.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Hove 2008

Postby sjefen » Mon Apr 14, 2008 5:59 pm

Hove har nå riktignok In Flames da...
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

Re: Hove 2008

Postby atlecm » Thu Apr 17, 2008 4:31 pm

Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Hove 2008

Postby Kjetil » Sat Apr 19, 2008 12:58 pm

Det er klart Hove har penge problemer de har jo Toffen.

Men seriøst, seff gikk Hove i minus de må jo få etablert seg. Tror det er plass til begge jeg, konkuranse er alltid sunt. Men jeg reiser ikke til Hove såpass patriotiske må vi være...
OIIIIIO Jeep Jeep
User avatar
Kjetil
Veldig aktiv poster
 
Posts: 480
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:06 pm
Location: Kristiansand

Re: Hove 2008

Postby pissboy » Sat Apr 19, 2008 1:06 pm

Til og med jeg reiser ikke. Og to av mine yndlingsband spiller der borte. Nei huff. Har vært masse Hove styr på Lillehammer i uka og jeg har tatt sterk avstand.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Re: Hove 2008

Postby agklausen » Thu Apr 24, 2008 8:39 am

Er det andre enn meg som tenker på en pingvin når de ser bildet av Toffen?
pingvin vs Toffen
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Hove 2008

Postby KnutK » Thu Apr 24, 2008 9:09 am

Og passende nok en "ROCKhopper pingvin" på bildet ditt Klausen...
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Hove 2008

Postby atlecm » Thu Apr 24, 2008 9:36 am

Hahaha! Keiserlig festlig.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Hove 2008

Postby sjefen » Thu Apr 24, 2008 4:49 pm

Hehehe....
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

Re: Hove 2008

Postby atlecm » Sun Jun 29, 2008 5:53 pm

Javel, hvordan var Hove? Var det noen band som ikke avlyste?
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Hove 2008

Postby agklausen » Sun Jun 29, 2008 9:09 pm

De eneste bandene jeg fikk med meg at avlyste var Babyshambles (bombe at Pete Docherty må ha "pause" i ett år) og Opeth. Ellers stilte de fleste andre med en eller annen form for sukess. Jeg fikk med meg nær sagt alle konsertene på Hovescenen (var medic-sjef for den scena tirs-fre), og endel av de på Amfi-scenen. Ellers var jeg innom i Teltet et par ganger, men det var ikke helt meg, samt at vi som regel var på patrulje og måtte gå videre.

Som festival var Hove noe helt annet enn Quart. Den er en happening og en opplevelse, mens Quart er en byfestival. De kan absolutt konkurrere, og det er en medie-greie at de konkurrerer. De er så vidt forskjellige at de fint kan leve i symbiose og nyte godt av hverandre.
Det som var snodig på årets Hove var at det var så mye metall-musikk der. Übermye black- og death metal, i tillegg til noe nu metal. Men endel lyspunkt innimellom. Flogging Molly, f.eks, leverte en kongekonsert som virkelig svingte i juniluften. Rett og slett en kongekonsert. Og endel hip hop var det selvfølgelig, men ingen toppet Jay-Z. Den gutten leverte.

Ellers var Radioresepsjonen Live et definitivt høydepunkt HVER DAG :D
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Hove 2008

Postby sjefen » Tue Jul 01, 2008 4:14 pm

Jeg var på Hove på fredagen - så ikke deg der Klausen? Var helt fremme ved medicene på Hovescena for å be om ørepropper, med det var tomt! Hva skjer der?! Jeg sa det som det var, at "Dette æ en skandale...". Heldigvis hadde ikke In Flames så ekstremt høy lyd – de brukte litt penger på flammer, fyrverkeri og lys i stedet :D Fan-tas-tisk konsert
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

Re: Hove 2008

Postby agklausen » Sun Jul 06, 2008 1:28 pm

Når var du framme og spurte om det? Så ikke deg heller. Jeg sto med store øreklokker med internsamband på trappa ved det røde huset og overvåket alt som skjedde. Hvis du var der før konserten begynte var jeg ute blant publikum og sjekket trøkket. Med samme headset på. Fikk mange komplimenter for det, og et par klemmer fordi jeg var den jeg var. Av helt ukjente quinder :wink:

Dette med ørepropper var et stort problem. Vi gikk tom på tirsdag, og de bestilte forsyningene kom aldri. Ikke så veldig gøy å hele tida måtte trekke på skuldrene og si "sorry". Men vi skulle ha noen på fredag, mener jeg på. Noen som smause non bokser et eller annet sted fra. Jeg hadde mange i lomma for å gi ut til de som ville ha.
In Flames kjørte et akseptabelt lydnivå. Egentlig ganske behagelig i forhold til fx Purified in Blood og det andre rælet som var før. Satyricon var dog ganske greit igjen.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Next

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron