Elektrohjelp!!! Pyro!!

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Re: Elektrohjelp!!! Pyro!!

Postby KnutK » Sat Oct 18, 2008 1:10 pm

atlecm wrote:Caledonien er i betong.



I rest my case...
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Re: Elektrohjelp!!! Pyro!!

Postby agklausen » Sun Oct 19, 2008 1:52 am

Etter som det aktuelle området i tillegg er bryterstyrt har jeg passet på å skru av nevnte bryter. I min verden skal det gjøre at det ikke skal gå strøm i området uansett. Jeg har forsåvidt foreslått for mr Pyro at han kan komme innom og se på hvordan ting ser ut og se hva som er skjedd eller ikke skjedd. Men det har ikke passet helt enda. Tenkte å foreslå en visitt i forkant av lagmøtet imårra, hvis det lar seg gjøre. Både jeg og Pyro har, som de fleste andre, jobber som det hele må tilpasses rundt. Men jeg er ikke spesielt bekymret, må jeg innrømme. Dog er jeg interessert i få sett på tingene så snart som mulig, for jeg liker lys på kjøkkenet.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Elektrohjelp!!! Pyro!!

Postby atlecm » Sun Oct 19, 2008 9:12 am

Det er ikke sikkert at det er strømløst selv om du har slått av bryteren. Noen brytere bryter kun den ene fasen ;)
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Elektrohjelp!!! Pyro!!

Postby sjefen » Sun Oct 19, 2008 10:34 am

Lys på kjøkkenet er for pingler.

Jeg har for øvrig hatt vann i taklampa på badet. Det luktet skikkelig vondt da jeg tok den ned for å helle det ut, og viste seg å være dusjvann fra de over. Menneskelig avfall med andre ord...
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

Re: Elektrohjelp!!! Pyro!!

Postby Pyro » Sun Oct 19, 2008 10:46 am

høres ut som det er noe du må putte i spalten

Rørleggerhjelp!!! Hypro!!

han vet nok hva som skal gjøres.
förvaras utom syn- och räckhåll
User avatar
Pyro
Mr. Über
 
Posts: 1239
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:47 pm
Location: kjelleren

Re: Elektrohjelp!!! Pyro!!

Postby agklausen » Tue Oct 21, 2008 7:42 am

Det viste seg igår at jeg var lykkelig i min uvitenhet om potensiell brå død på kjøkkenet. For igår hadde jeg besøk av mr Pyro for å se på den tidligere omtalte kontakten og dens strømproblem. Målingene viste at det var strøm i området, men Pyro var enig i at det var noe feil et sted. Dekselet ble fjernet for å se på selve kontakten og dens ulike bestanddeler, og da viste det seg at det var et ganske uheldig brudd på en strømførende leder der. Sort leder, a.k.a. "L", hadde brukket fra kontakten og lå ca 2mm under den ene jordingsdingsen (de metallbitene som står på sidene i en jordet kontakt). Dette medførte at om jeg hadde forsøkt å sette i en kontakt som hadde klemt nevnte jordingsdings ut fra sin nåværende possisjon, hadde det blitt veldig pang og dritt i vifta. Men takket være Pyros kyndige fingre og verktøy er dette nå fikset, og brannfaren begrenset til "normal ved elektriske anlegg". Jeg har også funnet ut at jeg ikke skal jobbe så mye mer med det elektriske i leiligheten uten å ha fagmannen i nærheten. Tlf blir ikke lenger et godt alternativ. Heldigvis er det ikke mye mer som må fikses. Bare den tidligere nevnte ledningen fra den nye kontakten og opp til neste kontakt som vil gjøre det mulig å bruke kjøkkenvifta. Men den skal Pyro få lov til å koble til.

Mine dager som hobbyelektriker har begrenset seg betraktelig...
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Elektrohjelp!!! Pyro!!

Postby mortuss » Tue Oct 21, 2008 8:54 am

Learning by doing!
Den som intet våger, intet vinner! Den som intet vinner, burde brukt pengene på noe viktigere..
mortuss
Superduperposter
 
Posts: 752
Joined: Mon Feb 05, 2007 7:20 pm
Location: Hovden

Previous

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron